Söndagskväll= Filmkväll

Vi gick o hyrde I taket lyser stjärnorna.

Den var lite småseg men ändå bra på samma gång. Det var vädigt sorlig också! Både jag, Sandra o Lollo fick tårarna att börja rinna. 
Filmen handlade om Yenna 14 år och hennes canser sjuka mamma. De bodde tillsammans med Yennas "jobbiga" mormor. Man fick se hur Yennas liv som tonårig var samtidigt då tankarna på mamma alltid  fanns där.  
Värst av allt var när Yenna skrev en lapp i skolan;
"Dör du mamma, då dör jag också!"
 och senare..
"Dör du mamma, då dör jag också! då lever jag, FÖR DIG" 
Bububuuu!! Inte någon pappa hade hon heller  Nej, usch vad sorlig!
 
Nu kanske jag avslöja lite för mycket. Sorry ;)..
Vi måste ta hand om våra mammor och ta vara på varje dag som går! Man vet aldrig vad som kan hända. Det kan gå så fort, och plötsligt står man där. Vår värld är komplicerad och orättvis därför måste vi ta vara på all den tid vi har här och nu. Vi lever kanske bara en gång.
PUSSPUSS o NATTINATTI
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0