London resan

Halleluljha vilken bra resa det blev!
Bara en massa shopping, precis som de ska va! :D


På flyget på väg dit, klockan var runt halv 8 och solen hade precis gått upp så fint^^

 

När vi väl kom fram åkte vi tåg i typ 45 minuter. Kolla på mamma! Hjälp!




Sen åkte vi till:



Det var alltså där vi bodde^^ Vi hade ett super fint hotell men lite svårt att hitta rummet varje gång man skulle dit, allt var som en laburint :S Fick bli nödutgången när vi aldrig lyckades hitta den rätta utvägen xD typiskt mig och Alex..
Så här såg alltså vårt fina rum ut:

   

Som sagt, det blev väldigt mycket shoppande:) Hittade världens sötaste UGGs skor till Melwin! Köpte super fina underkläder, billiga jeans, massa snygga skor och sen blev det blir assesoarer på de också plus att jag köpte mig en rosa mjukis dress precis som jag letade efter! Dock var det inte Odd Molly som jag ville, men den här var super fin och kostade bara 120kr!! :D
Titta så fint dom julpyntat Debenhams! Sen fanns det jätte fina skyldfönster också :)
Några bilder:


       

Meningen var även att gå ut en kväll och kolla hur ute livet var på nattklubbarna i London, meen så blev det inte, tyvärr. Eftersom varken Alex och jag hade ingen mobil, batteriet hade dött på bådas, så vi fick ta oss hem till hotellet själv. Efter att vi gått på stan en hel dag och endast käkat frukost var vi hungriga som fan, så vi gick till en Italiens resraurang och käkar pizza (Jääätte good!) Efter maten gick vi upp till hotellet, då visar det sig att mamma och Maud har väntat på oss för att gå och äta tillsammans, så dom fick gå själva medans jag och Alex fixar oss för kvällen. Vi blir klara, dricker för fulla muggar, men mammorna kom aldrig tillbaka, aja tänkte vi dom kommer väl.. men icke. Det slutar med att både Alex och jag somnar och vaknar av att mamma och Maud knackar på dörren. Lusten att gå ut hade försvunnit helt. Alex sa då; Får jag 23 pund stannar vi hemma, vilket mammorna gick med på. Så ingen utgång men det blev en hel del pubar vi besökte under resan, vilket faktist inte var så tokigt :)
(Att gå ut med mammorna var just för att jag skulle komma in lättare, eftersom det är 18 och vi tänkte att det kunde va bra om dom var med då, iaf bara för att komma in ^^)

Breezers      och     sääsy Alääx

 

New look är en jääätte bra butik som har en massa snygga kläder, skor, klänningar, assesoarer! Och billigt var det också!! Halleluljha! Samma sak med Primark!




Inte nog me det! Vi spana även in Big Ben, London eye, Piccadilly och Notting Hills marknad:)

Marknaden var egentligen inte värt att nämna, den sög häst pung om man får säga så? Plus att jag fick en utskällning av en gubbe i en utan stånden. Jag sa att det stank och då sa han: Om du tycker att det stinker kan du gå här ifrån! Och jag tacka så snällt och gick där ifrån också. Va gör man inte. Inte en jävel vill väl stanna vid ett stinkade stånd!? Eller har ja inte rätt? Haha! Man kan ju även feltolka de där också, men då vill man nog inte heller stanna xD Haha!
Aja, nog om det, här är några bilder: 

             


Efter att köpt ett par super höga skor och dagen därpå struttat omkring på stan i dom fick jag så sjuuuukt ont i fötterna så jag höll på och dö, även fast både mamma och Maud tjata på mig att byta skor innan vi begav oss ut så vägra jag byta till några skönare. Vi skulle liksom gå jätte mycket. Men inte lyssnade jag inte. Efter ett tag fick jag nog, jag kunde inte längre gå normalt! Så gick in på närmaste butik och köpte bara ett par tygskor.
Ja, så så här blev resultatet! Förjävliga och skit fula.. Så har nu skänkt bort dom till Jempa, Alex lillesyrra. Hoppas hon blir glad ^^



Vi hitta även dom här coola telefonautomaterna eller vad man säger, sånna snygga borde vi in skaffa i Stockholm! As coolt ju! Och så hitta vi Ben & Jerry, gick inte att motstå att gå in där. Observera mitt lilla söta medelande till älskling att jag tänkte faktist på honom.

    

 

Vi åkte även en sån där stor röd buss! Jädras va läskigt det var! Men kul! Och väldans va mycket man såg där uppifrån! 
 Såg en butik som hette Monsson! Var tvungen att fota för Matilda, tyckte att det var lite coolt eftersom hon heter så i efternamn fast med ett lite coolare Å isf för O ;)
Sen såg vi en butik som sålde rosa ugnar och kylar! As fina, sånna vill jag ha! Undra om Niklas skulle gå med på de? :S Vi såg även en Urban Turban som vi sedan skicka MMS till Alex pappa :) De tyckte vi va lite kul eftersom han heter Urban :)

Jaa, man såg rätt mycket under den första och den sista buss resan. Eftersom vi åkte med fel buss i ca 1 timmer, vi hade fullt upp med att se oss omkring och plötsligt märker vi att vi sitter på fel buss, vi åkte åt helt fel håll.. Typsikt. Sen var det bara att byta buss igen och åka tillbaka..Buss chaffisen garva som fan..men så kul var det faktiskt inte.

        

Maten var hur god som helst! Och frukosten framförallt!

  

Efter fyra fullspeckade dagar i London var det dags att åka hem igen.
Dagen innan hemresa blev Mauds väska stulen på en pub. I väskan låg hennes pass vilket gjorde att det inte blev någon hemresa för hennes del, inte för mammas heller, hon stannade kvar med Maud. Eftersom den svenska ambasaden är stängd på helgen kunde dom inte lösa en tillfälligt pass. Så Alex och jag fick flyga själva hem och två tomma stolar brevid oss. :P Men de va så lugnt så, Alex och jag hade så kul utan dom :)

Titta va söta dom är på tåget på väg till flygplatsen! Haha! Kunde inte låta bli att ta ett litet kort xD Mamma ser ju väldans trött ut x,D

         


Ja det var så vår lilla London resa såg ut.

Ha det så bra!

VI KOMMER TILLBAKA LONDON! VÄNTA BARA!






Kommentarer
Postat av: Alex

Men fan Lillan vad fula bilder du lagt uppxD

2008-11-25 @ 20:26:17
URL: http://alindgren.blogg.se/
Postat av: Sonny

Fett cooolt :O

2008-11-25 @ 20:34:26
URL: http://thehustler.blogg.se/
Postat av: Mickan

Jaa vet alex, men vaafan vi bjuder på de! Förhoppningsvis har mina små läsare sätt oss i verkligheten och vet hur vi ser ut på riktigt :P Vi får hoppas på de helt enkelt:)

2008-11-25 @ 20:52:30
URL: http://vonguldpihl.blogg.se/
Postat av: kleopatra aka patsy

tjena nuffsan! Hur var det i london jao?

xoxo

2008-11-29 @ 21:07:53
URL: http://absolutelyfabulousbitches.blogg.se/
Postat av: Mickan

Hahah lollo driver du määä mäj? Satt ju förfan i hundra år me det där jävla inlägget! och du frågar hur det var i london?! Sheisse! Trodde ja beskrev det rätt bra med min första mening: Halleluljha vilken bra resa det blev!

Bara en massa shopping, precis som de ska va! :D

Eller? Du kanske inte förstog?:P xD

Sötnos!

2008-11-30 @ 03:10:45
URL: http://vonguldpihl.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0